onsdag 25 februari 2009

Min dag

Dagen började kl 07.30 då jag slog upp de gröna och insåg att det inte var lönt att kämpa emot Luvas gnäll längre. OJ så hon gnällde i morse då Daniel stängde in henne i buren bredvid sängen. Låg dock och drog mig i ytterligare en timme innan jag klev upp.

All credits to Daniel som vikt ihop all tvätt nere i tvättstugan i morse, visserligen bar han inte upp den, men han VEK den och det var guld värt. Då var jag duktig och la in allt i garderoben direkt, jajjemän. Gick ut me småvoffsingarna och sedan åt dom mat och jag åt en stor gröttallrik med mackor till. Knallade iväg på edda och var med på vattengympan kl 11, var med kl 12 också. När jag gick därifrån och solen sken fick jag sådan lust att ta en liten promenad tillsammans med Luva, så jag tog med henne ut på en liten runda. Bra att få öva att gå promenader i koppel utan att vara en kilometer framför och tooookdra! Luva har MYCKET bråttom. meeeen, ett stort MEN hon är superduktig och kan gå jätte fint kortare sträckor och mer än så kräver jag inte av henne för tillfället.


När vi kom in passade hon på att pussa på sin sjuka storasyster och sedan somnade hon gott vid min sida när jag la mig på soffan och läste lite ur "Ljudet av ditt hjärta".

När sedan Daniel kom hem så stod maten på bordet (ja jag hade bråttom) sedan for vi iväg på bokrean och fyndade lite böcker. Jag valde 2 och Daniel valde allt annat. Men då är han ju mycket snabbare på att läsa och mycket duktigare på att ta sig tid till att läsa också, jag är chanslös. Jag har fortfarande kvar böcker sedan förra rean som jag inte har kommit mig för att läsa ännu.. skärpning på mig!

Efter bokrean kilade vi på SunTan och solade en stund och nu sitter jag här och ska strax ta mig an räkningarna och sedan fördriva kvällen på en lugnt och skönt sätt innan det blir dags för sängen.. FILM "Patrik 1,5" sägs vara bra :) mitt utlåtande kommer imorrn!

Ska även ta mig an din utmaning också Jenny!

Inga kommentarer: