tisdag 3 februari 2009

Pimpling på havet

I morse så slet jag mig upp runt 09.00 tiden, Daniel lika så.. Han är ju hemma några dagar nu eftersom han fick en bandyboll i ögat på matchen i söndags. Tydligen fått en blödning på regnbågshinnan, ajaj.. så han har ett sött blåöga nu! Han ser fortfarande lite suddigt men jag hoppas att det ska gå över snart.

Iaf blev det frukost och sedan åkte Daniel och hämtade upp fredde.. Klädde på oss och klädde på lilla Luva eftersom jag tänkte att hon lika gärna kunde få följa med. På första stället vi var på fick hon ligga i bilen och sova, jag var själv riktigt skeptisk över att ställa ner foten på den isen och lunkade, halvt gled fram sist av oss.

På det andra stället vi stannade av och fiska på så fick hon följa med ut, Hon hänger ändå bara runt oss hela tiden.. Solen var framme och det kändes som en riktig vårdag, man börjar verkligen längta efter våren sommaren och solen då! Trist att vi inte hade varm choklad och limpmackor med oss, det är så gott att doppa!
Kolla blank-isen på första stället. Jag är supernojig över att det ska gå hål på isen och att jag ska åka igenom, drunkna, dö (!!?) Inte för att risken är så stor, men ändå.. Jag föredrog att gå där jag såg botten! Titta själva, ser inte ut att vara någon is alls!
När jag vågat mig ut en bit så fick jag borra upp mitt eget hål, även om isen är tunn så var det faktiskt jobbigt att borra. Dags att överväga att göra något åt sin muskulatur? Jag la mig iaf ner på mage som en erfaren pimplare och studerade fisklivet under isen. Jag blev inte vidare imponerad. min maggot var nästan större än den första fisk som kom fram. sen kom det fram ett par större småspigg, för små för att ens kunna fastna ordentligt på kroken. Jag tröttnade efter några minuter.

Daniel syntes bara som en svart klump lite längre bort på isen.

Nästa is vi fiskade på såg mer ut som en is, där fanns iaf lite snö också.. Luva var väldigt intresserad av vad Daniel riktigt pysslade med.. Annars hängde hon mest med mig och njöt av solen!

När vi kom hem blev det en varm macka på ainas och sedan kikade vi på tv då anja åkte skidor, hon var sådär lagom värdelös.. Tur jag inte bryr mig om skidor och andra ovesäntliga sporter som visas, fy. Nu ska jag sträcka ut mig på sängen en stund och njuta av resten av dagen!

Inga kommentarer: