lördag 21 februari 2009

Wilja hjärtat...

Vi fick en akuttid hos veterinären igår och vi blev där i 2 timmar. Hon hade fortfarande feber så dom kollade upp hela henne och kände igenom henne. Danne fick en lustig min i ansiktet då dom tömde hennes analsäckar, han skulle aldrig kunna jobba på ett äldreboende ;) stackarn... var ju inte ens så farligt.....

Hon kände att livmodern var lite förstorad och ett blodprov togs, detta visade på att hon hade en infektion i kroppen. Ryggen röntgades för att utesluta att hon fått tillbaka de problemet, eller något nytt för den delen, lungorna röntgades och där såg dom att hon hade bronkit.. Början på lunginflammation. Visst har hon hostat lite :/ Lungkonturerna syntes lite för tydligt :/ dom kunde även se en förstoring på livmodern, vilket kan betyda början på livmoderinflammation om vi har otur. Men det kan också vara en liten förstoring för att hon snart går in i löpet.. jag hoppas på det sistnämnda.. Vi fick utskrivet antibiotika till henne och om en vecka är det återbesök. Blev en fattig fredag -1500:- gaaah... -800 hos veterinären förra veckan. Undra vad det blir nästa vecka :S

Det kostar att ha djur och dom vet att dom flesta gör vad som helst för sina älsklingar. Håller med dig Vera, borde finnas högkostnadskort även för hundar !! *morr* skulle betala vad som helst bara för att få henne frisk.... Min älskade lilltuss...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas allt blir bra med Wilja. Vill inte ens tänka tanken om Milton skulle bli sjuk.. Resan hem gick jättebra igår. 7 timmar låg han alldeles stilla i mitt knä. Och även när han kom hem till oss var han coollugn. Så de var skönt! De gjorde mig lugn också.

Är så glad att vi äntligen fått oss en liten krabat hemma hos oss också. Vi kanske får komma och hälsa på er nästa gång vi är i skell??=) Tack att du finns om jag undrar över nått, känner mig så ny på detta område. Haha.

Sköt om er!