torsdag 26 februari 2009

Utmaning av Jenny

Nu ska jag ta mig an Jennys utmaning!

1. Tre namn jag lyssnar till:
Ida, Älskling, "Du?!"

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Anser att jag är rätt smart, humoristisk och lättsam som människa

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Min mage and those fucking love handles.

4. Detta är jag rädd för:
Sova ensam med lampan släckt.

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Mat, sömn, närhet

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Hålla i en spindel, Äta kaviar, se en hel fotbollsmatch på tv

7. Detta tycker jag om att göra:
Mysa och leka med mina hundar, va med Danne, slösa pengar

8. Detta vill jag göra just nu:
träna

9. Bästa känslan:
Att själv bry sig om och att känna att någon bryr sig om en.

10. Värsta känslan:
Ett svek från någon man håller av

11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:
Snäll, trevlig, smart, humoristisk, snabbtänkt och charmig

12. Är jag kär just nu:
mmm

13. Jag vill gifta mig...
Jag tror det, någon gång i framtiden, ingen panik!

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Resa jorden runt, skaffa barn och vinna en stor summa pengar

15. Min käraste ägodel:
Min mobiltelefon

16. Något jag vill ha i present:
En resa...

17. Detta har jag på mig just nu:
Ett linne och ett par gråa mjukbyxor

18. Favoritkläder:
Det som jag känner mig bekväm i..

19. Favoritdjur:
Hundar

20. Följande musik tilltalar mig mest:
Lyssnar på allt, så jag får väl säga radion?

21. Favoritlåtar just nu:
Phu, jag vet inte... det är många!

22. Roligaste/tråkigaste ämnet i skolan:
Bild, data och idrott/matte, kemi och fysik

23. Stjärntecken:
Tvilling

24. En bok jag älskar:
Twilight serien och alla böcker med Mary Higgins Clark dock ett plus i kanten för "Ps I love you" Enda boken som fått tårar att rulla nerför kinden..Filmen är lika suverän!

25. En film jag älskar:
Masjävlar! Den skönaste svenska film som någonsin gjorts!

26. Tv-program jag gillar:
Desperate housewives, heroes, prison break, o.c, frågesportsprogram och let`s dance

27. Favoritdoft:
På mig - escada (sommarparfymerna, mmm) på han - Jean Paul, Hugo Boss eller något i den stilen :)

28. Detta äter jag gärna:
Fläskfilè och potatisgratäng med tillhörande sallad!

29. Dricker helst:
Vatten eller mjölk

30. Favoritgodis:
Choklad

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Thailand och Florida

32. Färg på mina ögon:
Gröna

33. Min längd:
164

34. Jag tror på:
Min instinkt och tar resten med en nypa salt.

35. Jag spelar:
Mycket sällan..

36. Person jag beundrar:
Veronica eftersom hon fått slå sin egen väg uppåt i livet och gjort det med bravur. Hon är idag en av dom starkaste och mest inspirerande människor i min omgivning, jag är så lycklig som får ha henne som vän och jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan henne.

37. Såhär bor jag:
I en lägenhet på älvsbacka :)

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
2, men hoppet lever om att dom ska återfödas :)

39: Det här tänder mig:
Ett charmigt leende med glimten i ögat och en vältränad kropp såklart.

40. Det här gör mig avtänd:
Dålig andedräkt

41. Favoritfärg:
blå

42. Favoritcitat:
Behandla andra som du själv vill bli behandlad

43. En hemlighet jag vet:
Kan jag inte säga ...

44. Bästa present jag fått:
Jag vet inte, har fått många bra presenter genom åren..

45. Senast köpa skiva:
Det är så länge sen att jag inte ens kommer ihåg

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
mina bröst

47. Det jag är minst nöjd över med mitt utseende är:
Mycke...

48. Udda förmåga/egenskap:
Jag kan sätta ihop mina armbågar bakom ryggen? *hmm*

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
en Örn..

50. Vad lyssnar du på just nu:
surret från datorn..

51. Vad har du gjort/ska göra idag:
Vaknat, rastat hundarna och fikat. I eftermiddag ska jag till veterinären med Wilja igen.

52. Var är dina föräldrar födda:
min mamma är från Adak och min pappa från Norsjövallen. Bor nu i Malå

53. Vad är det senaste du installerade på datorn:
Ett virusprogram

54. Vilken är din favoritrestaurang:
MAX

55. När badade du i en pool senast:
igår

56. Har du varit med i någon skolpjäs:
Ja

57. Hur många barn vill du ha:
2 eller 3 st..

58: Vilken musikstil tycker du mest illa om:
Dödsmetal

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet:
Nej, vilket val? :)

60. Vad har du för tv-kanaler:
Dom vanliga, ingen boxer

61. Har du åkt moped någon gång:
Jo. Jag har till och med ägt en ;)

62. Har du busringt någon gång:
Nog har jag de nog..

63. Har du fått felparkeringsböter:
nepp

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm:
Nae, för högt.

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt:
Spanien

66. Har du en egen trädgård:
Nej men förhoppningsvis i framtiden..

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier:
Ior i Nalle Puh.. men menar ni favoritserie så säger jag Silverfang!

68. Kan du alla orden i nationalsången:
Nej...

69. Badkar eller duschkabin:
Badkar

70. Vilken är den bästa film du sett den senaste månaden:
Patrik 1,5

71. Favoritpizza:
Vesuvio

72. Chips eller popcorn:
Popcorn.

73. Vilken färg på läppstift använder du:
Använder aldrig läppstift

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång:
Nej... kan man det? varför?

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling:
Nej.

76. Apelsin eller äppeljucie:
Äppeljuice

77. Vem är den senaste du åt ute med, vad åt ni:
Daniel, Jocke, Sanna och Jessica - panini med köttfärs på Ainas.

78. Favoritchoklad:
schweizernöt mmarabouuuu...

79. När röstade du senast:
Senaste valet.

80. När åt du en hemodlad tomat sist:
Kommer jag inte ihåg..

81. Har du vunnit en prispokal någon gång:
Jo när jag var liten och åkte slalom :)

82. Är du bra på matlagning:
Inte nämnvärt..

83. Klarar du av att tanka själv:
jaojao..

84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna:
Nej, inte vad ja kommer ihåg..

85. Pepsi eller Coca Cola:
Coca Cola

86. Har du varit tvungen att använda uniform någon gång:
Nix..

87. Vad var det senaste du handlade:
panini på ainas ? tror ja....

88. Har du kräkts offentligt:
Ja, pinsamt nog.

89. Vad vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken:
Mångmiljardär - kärlek har ja ju redan ! :)

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Nej, däremot på ett intresse.

91. Har du ringt något betalnummer:
Säkert...

92. Kan man vara vän med sitt ex:
Ja absolut.

93. Vem besökte du på sjukhus senast:
Är sällan på sjukhus så jag kommer knappt ihåg, Nina på bb kanske ? länge sen!

94. Hade du mycket hår som bebis:
Nej, men en fasttejpad rosett på huvudet hade jag allt!

95. Vad har du för meddelande på ditt mobilsvar:
Välkommen till telia mobilsvar, tillhörande 070...... inte spelat in ett eget.

96. Vad har du i väskan?
Plånbok, lypsyl, kvitton, mobil, och girlstuff..

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig:
En två..en två tre.. japp jag dricker 5 klunkar vatten *tvångstanke* ;)

98. Vad är du tacksam för idag:
Dom som står mig närmast

99. Var hittade du den här listan:
Utmaning av Jenny.. På hennes blogg.

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Vera, Cicci och Sanna


Måste bara få tillägga att Patrik 1,5 var riktigt bra för att vara en svensk film, jag gillade den absolut. Idag blir en lugn dag, ska strax kila till veterinären med Wilja, hålla tummarna att det går bra :S *orolig*

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack ida, tack att du inte utmanade mig på denna! hade nog bangat ;)

Anonym sa...

Sorry ida! men jag tänker inte göra de. Vad du än säger ;)