söndag 22 februari 2009

vad är det man väcks av.

I helgen har det varit en hård helg, en mycket hård helg. Inte för mig, men för Daniel Ledin. Han var ute på scandic med jobbet i fredags, mycket full karl som anlände hem runt 1 tiden. Jag bestämde mg för att vara den där snälla tjejen som inte säger så mycket, inte tjatar och inte stör, vilket resulterade i att han sov bort hela lördagen. kl 20.00 i går tog han sin morgondusch och sedan kom jocke och det började drickas lite igen, jag nöjde mig med en vinare till melodifestivalen.

På krogen var det riktigt trevligt och jag känner mig glad över att jag gick ut faktiskt, var så länge sedan sist och kvällen blev så bra så! Hungrig som en varg blev jag när vi stod och väntade i taxi-kön efter stängningsdags och det enda jag såg framför mig var "plättar och massa glass". Ni kan ju gissa vad jag gjorde när jag kom hem? Daniel däremot däckade i sängen, han är så rar.

I morse vaknade jag av mystiska ljud från "killtoan" här hemma runt 09.00-tiden. Jag drog täcket över huvudet ihopp om att slippa höra mer, gick det? Nae. Han kom iaf inte tillbaka till sängen sen. Jag tror att han försökte vara taktisk. Han hade nog räknat ut att ifall han kommer tillbaka och lägger sig i sängen hos mig så kommer jag att vakna och be honom gå ut med hundarna vilket han verkligen inte vill när han är bakis. Jag drog mig till 10.15 innan jag insåg att det var lönlöst och att han inte planerade att återvända. Släpade mig upp, klädde på mig och gick ut med dom små juvelerna. När jag kom in låg Daniel inne i gästrummet på överkastet med ett annat överkast över sig. Jag lät honom vara...
Stökade bort lite i köket, satt igång diskmaskinen och fick ett infall av att tvätta kläder. Var nämligen bombsäker på att jag bokat tvättstugan idag. Så jag sorterade tvätten i 5 stora fina högar (ja jag missade min förra tvättid) och konkade ner det för att upptäcka att min tvättid var igår, förbannat. Konkade med mig allt upp igen. Nu är det iaf sorterat och klart för Tisdag då jag lyckades boka den dagen. Inte att förglömma :/

Ställde in ett glas vatten till Daniel och en ipren för en stund sedan, jag hoppas att den lilla värktabletten ska göra underverk på honom. Vore ju trevligt om jag fick se vilken ögonfärg karln besitter!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Karln din vet hur man dricker! haha.

Kul att du också varit ute och roat dig. Just för att du varit rätt bunden den senaste tiden.

Ska hålla tummarna för Wilja på fredag. Själv ska Milton till veterinären på torsdag för att vaccinationsspruta för 12 veckor. Storpojken ;)

Hör av mig nästa gång jag ska till skell då=)

Anonym sa...

Haha... Du är för snäll med honom... Näe ett par kastrull lock och lite slammer vid örat..